24. ja 25. septembril annab briti nu-jazzi suurnimi Cinematic Orchestra Eestis kaks kontserti. Kolmanda Jazz’n Motioniga tähistab oma esimest sünnipäeva aasta tagasi lansseeritud moebränd Monton.
Multi-instrumentalist Jason Swinscoe poolt veetav ansambel Cinematic Orchestra annab Eestis kaks kontserti: kolmapäeval, 24.09 Tartus, Vanemuise kontserdimajas ja neljapäeval, 25.09 Tallinnas, Sakala keskuses. Ettemängimisele tuleb grupi viimane menukas album “Man With the Movie Camera”, mis on muusika Vene kultusrežissööri Dziga Vertovi samanimelisele avangardsele ja dokumentaalsele tummfilmile aastast 1929. Show eripäraks on esiplaanil mängiv ansambel ja samal ajal nende taga linastuv kõnealune film, mille pöörane pilt räägib suurlinna Moskva päevast.
Piletid tulevad müügile homsest, 4. septembrist kõigis Piletilevi müügipunktides üle Eesti, Vanemuise kontserdimajas ja valitud Montoni kauplustes. Tartus piletihind ISIC kaardiga / Montoni kauplusest 250 krooni; muidu 350 – 390 krooni. Tallinnas piletihind ISIC kaardiga / Montoni kauplusest 290 krooni; muidu 390 krooni.
Jazz’n Motion on BDG kontsertagentuuri FBI üritustesari. Kes ei mäletaks eelnevaid Jazz’n Motioneid – Rotermanni Soolaladu, kus astusid üles Soome virtuoosid – Wimme, RinneRadio ja Kimmo Pohjonen oma sooloprojektiga ning mai lõpus toimunud juubeldavate ovatsioonidega lõppenud Gotan Projecti showd, mille juhatas sisse Kimmo Pohjonen showga Kluster. Ja taas on Jazz’n Motioni üritustesarjal tuua uute muusikaseikluste järgi januneva publiku ette midagi uut ja põnevat – Ninja Tune’i plaadifirma üks säravamaid näiteid – Cinematic Orchestra oma projektiga “Man With The Movie Camera”.
“Filmiklassika tähtteosena ei piirdu “Inimene filmikaameraga” (“Man With The Movie Camera”) mõju ainult minevikuga. Just Cinematic Orchestra saatemuusika toel tekib huvitavaid võrdlusmomente tänapäeva suurlinnade argipäevaga, mida uuenduslik montaaž veelgi rõhutab,” räägib show’l Dziga Vertovi tippteosest filmikriitik Karlo Funk.
Monton leidis Cinematic Orchestra kontserdi näol väga hea mooduse tähistada oma esimest sünnipäeva. “Ühelt poolt haakub ürituse ideoloogia väga hästi Montoni kui moebrändi brändifilosoofia ning ideoloogiaga ja kattuvad ka väärtused – olla innovatiivne, moodne ja trenditeadlik, intelligentne, kuid samas vastuvõetav ja oma. Teiselt poolt leidsime, et ei tahaks korraldada traditsioonilist moeshowd, vaid läheneks asjale hoopiski teise nurga alt – pakkudes inimestele teistsugust, meiega sobivat, väga head meelelahutust kontserdi ja filmi näol. Mille vaatamiseks võib vabalt Montonisse rõivastuda,” räägib Montoni esindaja Urmas Väljaots.
CINEMATIC ORCHESTRA
Geniaalse nimega Cinematic Orchestra loojaks ja hingeks on programmeerija, lugude kirjutaja, multi-instrumentalist Jason Swinscoe, kes võttis kasutusele mudeli – grupp live-muusikuid improviseerimas sämplitud rütmide või bassikäikude foonil. “Orkestrisse” kuulusid peagi järgmised muusikud – Tom Chant (saksofon, trompet), Patric Carpenter (vinüülplaadimängijad), John Ellis (klahvpillid), Luke Flowers (trummid), P.J. France (basskitarr, arranžeeringud); Swinscoe ise jäi grupi muusikaliseks juhiks ja vastutavaks elektroonilise poole eest.
Cinematicute esimene album “Motion” tuli välja aastal 1999. See võeti vastu käsiplaksutavate arvustustega ning menu kroonis austav kutse olla peaesinejaks Direktorite Gildi Elutöö Auhinnatseremoonial Stanley Kubricku auks. Sellele järgnes album “Remixes” (1998-2000). Järgmine album “Every Day” oli omakorda täiesti uus tase – kõik seitse ligi 10-minutilist lugu oma peene orkestreeringuga on omamoodi perfektsed meistriteosed. Albumil astuvad üles ka legendaarne Fontella Bass ning Londoni räppar Roots Manuva.
1999. aasta lõpu poole palusid Portugali filmifestivali korraldajad Swinscoelt, kas Cinematikud ei tahaks teha filmimuusikat tummfilmile ning astuda üles lives festivali avagaalal. Idee meeldis neile kohe – ideaalne võimalus laiendada oma ideid valdkonnas, mis neile nime andis. Film, mille kallal töötama hakati, oli vene kultusrežissööri Dziga Vertovi 1929. aasta avangardistlik dokumentaalfilm “Man With A Movie Camera” Nõukogude aja inimese igapäevaelust. Esimene live-etteaste Porto filmifestivalil võeti vastu 3500 inimese poolt tormilise veerandtunnise aplausiga. Lummatud publik ei lubanud bändil enne lavalt lahkuda, kui nad veel tunniajase live-seti tegid.