Lõigud meediakajadest Jazzkaare ajal ja pärast festivali toimumist.
“Päikeselise muusika maaletooja on Jazzkaar.”
Eesti Päevaleht, 19. aprill 2003
“Jazzkaare meeleolude ja stiilide küllasus loob meeldiva valikuvõimaluse.”
Madli-Liis Parts, Äripäev 11. aprill 2003
“Jazzkaarest on saanud arvestatav kaubamärk.”
Eesti Päevaleht, 22. aprill 2003
“Iga kevade tulekut tähistab Eestis juba pikka aega üks väga konkreetne muusikasündmus, ilma milleta teatud osa ühiskonnast enam olla ega end hästi tunda ei oskaks.“ Rando Tooming, Eesti Päevaleht 22. aprill 2003
“Aprillikuu lõpus toimuvast Jazzkaare festivalist kujuneb oodatult kõigi eesti jazzisõprade kohtumispaik.”
Ilona Martson, Eesti Päevaleht 11. märts 2003
“Andrus Kivirähk ei usu , et nii imelist ja lummavat üritust naguJazzkaart on võimalik korraldada ilma nõiakunsti abita.”
Eesti Päevaleht, 19. aprill 2003
“Kes kord Jazzkaare kontsertidel käima on harjunud, see seal käima jääbki. Igal aastal, niipea kui Jazzkaar jälle lahti läheb, on selline inimene plaksti kohal. Metsamoor on asja nii osavasti ära sättinud, et mitte kuidagi pole võimalik sammaldunud kivi lummusest pääseda. Ja ega need loitsud ainuüksi eesti inimest ohjes hoia! Anne Ermi nõidused mõjuvad ka seitsme maa ja mere tagant! Nii mõnigi maailmakuulus pillimees on neisse võrkudesse kinni jäänud. Käis ühel aastal Jazzkaarel esinemas, tuleb veel teiselgi aastal, ja näe, kolmandalgi! Muidugi ei kehti see iga esineja kohta, Anne Erm valib välja vaid kõige paremad ja nõiub need siis ära, nii et nad enam kunagi Eestit ja Jazzkaart unustada ei suuda. Ning tulevad ikka ja uuesti. /…/ Jazzkaar on ju väike ime. Seda korraldatakse juba aastaid, kontserdid on ikka põnevad ja kõrgel tasemel, Eestisse suudetakse meelitada aina uusi huvitavaid artiste, saalid on täis, inimesed on rõõmsad ja kiidavad…Selle kõige taga peab olema mingi saladus, sest pole võimalik, et Anne Erm selle kõige korraldamisega päris loomulikul moel toime tuleb ja üldse ära ei väsi! Tõesti, see festival on täpselt nagu üks suur ja imepärane kivi keset Tallinna kesklinna virvarri! Ja ei muutu ta ka pisemaks ega viletsamaks, jääb ikka just selliseks aukartust äratavaks kivimürakaks, millest ei saa üle ega ümber, mis paistab juba kaugele silma ja mille juurde tullakse alati hea meelega tagasi. Jazzkaare traditsioon ei kao, niikaua, kui Tallinnas askeldab ringi Anne Erm.”
Andrus Kivirähk, Eesti Päevaleht 19. aprill 2003
“Tänavusel Jazzkaarel on hea meel kohata artiste nu-jazz’i absoluutsest eliidist. /…/ Tänavu läheb uus jazz Kaarel veel põnevamaks. Mahlasemaks, mängulisemaks, kuumemaks ja talitsematumaks. Hoidke näpp alasil.”
Valner Valme, Postimees Arter 12. aprill 2003
“Järjekordne Jazzkaar on õnnelikult õhtusse jõudnud ning taas on põhjust Anne Ermi festivalist kui omamoodi kultuuriimest rääkida. Sakala keskuse oli nädal aega järjest triikis selge silmavaatega noortest inimestest, ühtegi ninaluud sodiks ei löödud ja ajalehtedes kirjutati üle pika aja heast muusikast. /…/ Jazzkaare trump on see, et tema ei pea kõikujaga arvestama. See tagab Jazzkaarele omakorda märkimisväärse vabaduse- privileegi end kõikuja enam kui prognoosimatutest valikutest sõltumatuna hoida. Jazzkaar teab täpselt, kellega ta räägib. /…/ Sellist Rock Summerit, nagu me tead nostalgiliselt mäletame, pole võimalik ellu äratada. Küll on Eestis head muusikafestivali võimalik vägagi korraldada. Seda näitas Jazzkaar taas kord selgelt.”
Mihkel Raud, Eesti Päevaleht 28. aprill 2003
“Järgmisel aastal tähistab festival 15. sünnipäeva. Raugemise märke pole, pigem ikka kõrgemale ja kaugemale, massidesse. /…/ Raskuspunktid nihkuvad vähehaaval. Mingit murrangut selles mõttes pole kindlasti toimunud, sest tegevuse laienemine on Jazzkaare juures pigem jätkuv trend kui hetkesähvatus. Teine märkimisväärne aspekt, mis tänavu eriti silma torkas, on samuti hoogu kogunud juba aastaid. Nimelt on peaaegu et võimalik seekordset Jazzkaart nimetada ka tantsivaks festivaliks, sest näib et korraldajatelegi üllatuseks kujunesid programmi kaalukaimaks osaks just need artististid, kes meelitasid kohale ootamatult palju noori. /…/ Mis tähendabki, et taas oli Jazzkaar kontrastide festival, pakkudes huvitavaid kontserte mitmes vanuses ja mitmesuguste eelistustega publikule. Tabamusi oli kogu märklaua ulatuses- jalgade energiast kuni vaimuni.”
Immo Mihkelson, Postimees 29. aprill 2003
“Jazzkaar tundus tänavu stilistiliselt kirjum kui sageli varem. Kavas oli hulganisti etnot, jazziga tembitud klubibiiti ja palju muudki kuni Hortus Musicuse superlaenguga renessansstantsudeni trummiorkestri saatel.“
Joosep Sang, Eesti Päevaleht 28. aprill 2003
“Jazzfestivali publikumenu tõestab, et inimesed on masinamuusikast tüdinenud. Jazzkaar on muutumas trendifestivaliks. Uskumatu, kust võeti rootslaste Koopi kontserdile need 1700 inimest, kes ummistasin ukseava ja saali nagu oleks tegu rock-kontserdiga? Ilmselt on “Pimedate Ööde” filmifestivalil ja Jazzkaarel maagilist võimet panna liikvele rahvas, keda mainstreami lainetel hulpimas ei näe. 17 000 inimest kahe nädala jooksul. /…/ Tore oli näga Kaarli kiriku taga Jan Garbareki kontserti ootavat üüratut inimhulka (Koopi publikust küll oluliselt soliidsem ja eakam), mis pidas hardas vaikuses vastu peaaegu kahe ja poole tunnise kontserdi ning aplodeeris seistes nagu üks mees. Lihtsalt liigutavalt ilus oli. /…/ Peaesinejate kõrval tundus hoopis võluvam Berliini trio Der Rote Bereich, kummastavate vahetekstide, arrogantsete muusikute ja veidrate ülikondadega heliavangard.”
Piret Tali, Eesti Päevaleht 29. aprill 2003
“Just selline emotsionaalse ja intellektuaalse põimumise, jalgadesse ja pähe tabava laenguga punkt oli. Aga tänavusele Jazzkaarele oli see alles algus.”
Immo Mihkelson Brad Mehldau Trio kontserdist, 14. aprill 2003
“Victor Davies esindas malbelt bossanovalikku klubisoundi, mis suures saalis hoogsaid jazz-funk-tuure üles võttis ja suure osa publikut lava ette tantsima tõi; kontserdi finaaliks oli suur grupp julgemaid juba laval- ainulaadne olukord Jazzkaare ajaloos! Muljetavaldava paindlikkusega kohandas Davies Sakala keskuse suurele saalile nii õdusa baariatmosfääri kui ka peomöllu.”
Berk Vaher Victor Davies Group’i kontserdist, Postimees 7. mai 2003
“Maksimaalne tähelepanu oli tagatud muusika enesega, ühtaegu keeruka ja lihtsa helikeelega; sõnalisi ja tantsulisi efekte polnud enam vajagi. Kuigi- vaevalt sai mõju avaldamata jätta mõnus ja soe huumor, millega Bona kordas sõna “Estonia”.”
Berk Vaher Richard Bona kontserdist, Postimees 7. mai 2003
“ Piirid vaimu ja liha vahel said kustutatud, kurnatud meeled ülendatud, mentaalsest ja karnaalsest sai kokku animaalne ning Previte lahkus lavalt kangelasena.” Berk Vaher Bobby Previte’i kontserdist, 28. aprill 2003
“Valge puri altari ees jätab Kaarli kiriku paariks tunniks religioonita. Ainuma religioonita, sest Jan Garbarek Group manab võlvide alla jumalaid juurde./…/ Nii nad nõiuvad kesköö hämarust- need lihtsusekultuse preestrid. Peavad monolooge vaikusega. /…/ Kaosest kosmosesse- selline näikse olevat Garbarek Groupi lennutrajektoor.“
Martin Gorris Jan Garbarek Groupi öökontserdist, Postimees 28. aprill 2003
“Jan Garbarek ise…Tänase jazzmuusika elav legend. Kui öelda Jan Garbarek, kuuleb igaüks, kes tema muusikast korragi osa saanud, kõrvus kristallselget saksofonihäält, mille kajad jäävad lõputusse kirkalt illumineeritud ruumi uitlema. Jan Garbareki võib pidada maailmatasemel Põhjala jazzmuusika kaubamärgiks, mille puhul tema isik kannab sama palju tähendust kui helid ise.”
Eesti Päevaleht Jan Garbarek Group’ist, 25. aprill 2003
“Stanko üliavar kõlapalett teeb temast suure jazzikunstniku, kellel on ilmselgelt oma hääl ja imetlusväärne oskus oma muusika sügavustest lausa visuaalselt mõjuvaid kujundeid esile tuua. /…/ Stanko jazz on tõeline kunstniku muusika, mis sünnib publikut püüdmata ja talle hinnalandust tegemata. Selles on tohutu laeng, palju värve, varjundeid ja ka palju sõnulseletamatut. See on nagu klaas kristallselget allikavett rikkalikult kaetud laual.”
Joosep Sang Tomasz Stanko kontserdist, Eesti Päevaleht 28. aprill 2003
“Ameerika kitarristi Hiram Bullocki kontsert oli näide sellest, kuidas nagu muuseas võib ringi ümber tõmmata kõigele kitarrilisele, olemata sealjuures ei ülearu tõsine ega mitte ka kuulaja ees pugevalt kerglane./…/ Ta on suurepärane kitarrist, hea vaistuga meelelahutaja ning muusik. Niisugused kontserdid mõjuvad igas olukorras ergutavalt.”
Immo Mihkelson Hiram Bullocki kontserdist, Postimees 29. aprill 2003
“Jazzkaare lauljate päeva peaesineja oli Peter Fessler- meie aja vokaalvirtuoos, kelle vaimukus ja isikupärane tehnika on lausa üliinimlikud. /../ Praegu tundub küll, et see on lagi- temast enam kõrgemale redelipulgale ronida pole võimalik. /…/ Nii virtuoosset inimhääle võimaluste laiendamist pole veel kuulnud. Peter pani publiku tõesti talle ainiti otsa vaadates ““imesid” püüdma. Mees tegi järgi terve bigbändi täie pille saksofonist trummikomplektini, minnes peadpööritava kergusega üle pilliimitatsioonilt falseti-häälega laulmisele. /…/ Sama, taevasse ulatunud vokaaltrepi alumisel astmel olid Eesti noored, kes oma kontserdiga tublilt omandatud erinevaid stiile demostreerisid.”
Heili Vaus-Tamm “Vokaal ja võimalused”-päevast, Eesti Päevaleht 24. aprill 2003
“Albumiga “Waltz for Koop” nu-jazzi superstaariks kerkinud Uppsala duo kontsert oli tänavuse Jazzkaare mõjukaim show. /…/ Tõepoolest, harva kuuleb sõna otseses mõttes nii puhast ja ilusat muusikat. Võibolla peakski Koopi plaate apteekides müüma.”
Mart Juur Koop’i kontserdist, Eesti Päevaleht 26. aprill 2003
“Eriline nihkes muusika, esitajate huvitav individuaalsus ja põrkuv hoiak tundusid nakatavat kõiki saalisviibijaid.”
Immo Mihkelson Der Rote Bereichi kontserdist, Postimees 23. aprill 2003
“Muusikas on hulgaliselt rambivalgusest kõrvale jäävaid alasid, kus jagub küllaga põnevust ja heliseiklust. Sageli pole see põnevus lihtsalt põnevuse pärast, vaid pigem eluhoiak./../ Mäng märkidega, millega kuulajal seondub konkreetseid muusikakilde, on ühtlasi mäng tema tähelepanuvõime ja reaktsioonikiiruse piiri peal.”
Detsibill Der Rote Bereich’ist, Keskus aprill 2003
Jazzkaar 2003 kajastasid järgmised meediakanalid:
Ajalehed: Eesti Päevaleht, Postimees, Äripäev, Eesti Ekspress, SL Õhtuleht, Pärnu Postimees, Tartu Postimees, Sirp, Keskus, Linnaleht, Maaleht, Sakala, Meie Maa, Videvik, Virumaa Teataja, Estonia (vene k.), Vesti (vene k.), Jazzirytmit (Soome)
Ajakirjad: Nädal, Kroonika, Eesti Naine, Stiina, In Time (Estonian Air ajakiri)
Raadiokanalid: Vikerraadio, Raadio 2, Raadio 4, Klassikaraadio, Tartu Raadio, Pärnu Raadio
Telekanalid: Eesti Televisioon, TV3, Kanal 2
Internet: Delfi, Everyday.com, Uno