Valik ilmunud artikleid Jazzkaar 2004 kohta
“Jazzkaare” hitid – Joyce ja Sco
Lõppenud “Jazzkaar” oli edukas nii kunstiliste kui arvuliste näitajate poolest, kõlas valdavalt hea või väga hea muusika ning saalid olid kas täis või väga täis. Ülisuure publikuhuvi pälvisid kaks esinejat Sakala suures saalis: brasiillanna Joyce (23. IV) ja ameeriklane John Scofield (24. IV).
07.005.2004, Joosep Sang, Sirp
Uuest ja traditsioonilisest bigbändi muusikast
Eesti muusika päevad koostöös festivaliga “Jazzkaar”. Estonian Dream Big Bänd Örjan Fahlströmi (Rootsi) juhatusel Vene Draamateatris 20. IV, teises kontserdipooles Randy Brecker (trompet, USA) ja EDBB
07.05.2004, Mirje Mändla, Sirp
“Jazzkaar” tõi jälle kevade
“Jazzkaar” on Eestis üks pikema traditsiooniga festivale, tänavune muusikasündmus kandis juubelinumbrit 15 ja tõi taaskord kevade.
29.04.2004, Katre Pilvinski, Pärnu Postimees
Jazzkaarel oli publikut 15 000
Eile tegi Jazzkaar kokkuvõtteid. Peakorraldaja Anne Erm nentis, et ta on tulemustega rahul, seda eriti Tallinnas, ülitihedas kontsertide konkurentsis.
28.04.2004, Postimees
Me tuleme kindlasti tagasi
Rootsi vokaalgrupi Vocal Six liikmed tervitavad mind päev pärast kontserti sõnadega: «Eesti publik on fantastiline!». See, et hea maitse poolest tuntud Tallinna jazzipublik rootslaste esinemise viimase festivalipäeva õhtul nii soojalt vastu võtab, oli lauljatele tõeline üllatus.
28.04.2004, Riina Luik, Postimees
Araabia heli prantsuse moodi
DuOud tähendab mitut asja. Oudi duo ja oudist, oudi seest. Alžeeria berber, rahulik moslem Mehdi Haddab ja Maroko juut Jean-Pierre Smadj näitasid väikese elektroonilise lisavulina ja biidi saatel, mida siis kahekesi oudist kätte võib saada.
27.04.2004, Valner Valme, Postimees
Manu Dibango tegi eestlastest aafriklased
Afrofunk-titaan Manu Dibango oli tänavuse Jazzkaare vägevaim «ööesineja», kes suutis Aafrika päikese tuua nii Sakala keskuse nõukanostalgilisse interjööri kui kevadnohuste eestlaste kontidesse.
27.04.2004, Berk Vaher, Postimees
John Scofieldi muusika pakkus tippmehe vabadusega pinget
Jazzkaare peaesineja John Scofieldi laupäevane kontsert Sakala keskuses tõestas, et ameeriklane on igati vääriline kandma talle omistatud superkitarristi tiitlit.
27.04.2004, Postimees
John Scofield pakatas elutervest energiast
John Scofield on juba mitu aastakümmet paljudele muusikutele (sealjuures mitte ainult kitarristidele) inspiratsiooni andnud.
27.04.2004, Tõnis Leemets, Eesti Päevaleht
Kitarrist John Scofield Sakala keskuses
Arvatavasti said elamuse kõik, kes kohal viibisid. Scofield ise ja ka ülejäänud band mängis ilmse naudinguga. Kusagile liigitada polegi vist mõtet… Lihtsalt mängisid mõnuga post-bop’i, fusion’i ja funk-jazz’i, blues`i, rock`i.
26.04.2004, Delfi.ee
Joyce esitas 200%-list pärisbossanoovat
Mine võta kinni, mis eestlaste bossavaimustuse on tinginud – kas bossanoovade suur esindatus Eesti Raadios aastakümnete jooksul kõlanud «vikerviisides» või siis kultuuride segunemine ja sulandumine, mis on ju nii bossanoova kui eesti identiteedi taga?
26.04.2004, Berk Vaher, Postimees
Jazzkaar pakkus taas omamoodi kirevust
Eile õhtuks sai Jazzkaare nädal õnnelikult läbi. Õndsust võis nende päevade vältel näha publiku ilmeis nii öölavade ja klubide tuliste rütmidega õhtutel kui ka neil kontsertidel, kus keerulised helimustrid pakkusid intellektuaalset naudingut.
26.04.2004, Immo Mihkelson, Postimees
Don Johnson Big Band – taaskohtumine Bon-Bonis
Kui sama koosseis 2001. aasta oktoobris samas kohas Tallinnas oma esimest väliskontserti andis, ei saanud publiku huvi ja rohkuse üle just hõisata.
26.04.2004, Margit Tõnson, Eesti Päevaleht
Reedesed Jazzkaare kontserdid toimusid juurte juurde naasmise egiidi all. Oma esivanemate muusikalise testamendi juurde lasti Sakala keskuse kontsertidel minna hetkel küll rohkem Euroopaga seotud muusikutel duost DuOud (Tuneesia-Alžeeria) ja koos saateansambliga esinenud saksofonistil Manu Dibangol (Kamerun).
26.04.2004, Mari Peegel, Eesti Päevaleht
Joyce paljastas eestlase salajase bossanovalembuse
Eestlaste bossalembus sai ümberlükkamatu tõestuse, kui Joyce’i kontsert Sakala suures saalis ühena esimestest juba ette välja müüdi.
26.04.2004, Eesti Päevaleht
Brasiilia rütmid Joyce`lt
Täpsemalt on seda ka hard-bossa’ks kutsutud. Tahab ikka jazziga vürtsitatud olla? Päris bossat pidavat saama õieti istudes mängida ja selle tõestuseks istus ka Joyce korraks seda õiget bossat tegema.
24.04.2004, Delfi.ee
Liigagi kindla pealebigbänd
Mugavlen tubli tunnikese või rohkem Rhythm Dr’i plaatide järgi, nõksutan ennast ja olen valmis elamuseks. Vaatan enda ümber.
24.04.2004, Andres Lõo, Postimees
Pikkade kraenurkadega kampsun
Alustuseks intro. Selline võimas ja lubav. Tehniline ja funkylik. Olid trubad, kitarrid, faktuuri sidususe huvides klahvid (EWF suutis ka «eluajal» jätta elektroonilised abimehed abistavasse rolli). Oli dramaatikat, värvi ja pinget. Oli Al McKay ja hea algus.
24.04.2004, Märt Treier, Postimees
Maa, tuule ja tule hullutav kogemus
Üleeile toimus tänavuse Jazzkaare kõige häälekamalt reklaamitud kontsert, mis ei kujutanud endast küll (jazz)festivali muusikalist raskuspunkti, kuid oli tänavusest valikust ainus, mis linnahallisuuruse saali enam-vähem täita suutnuks.
24.04.2004, Joosep Sang, Eesti Päevaleht
Markus Stockhausen Trio puhus orkestrisse eluvaimu
Markus Stockhausen Trio 21. aprillil Estonia kontserdisaalis koos Eesti Rahvusorkestriga Erki Pehki juhatusel.
24.04.2004, Mirjam Tally, Eesti Päevaleht
Jazzkaar 2004 (foorumi arutelu rada7.ee-s)
see on ju nagu mingi sõltuvus, et mõtled, et okei, ma lähen sinna, aa siis lihtsalt ei suuda vastu panna ja lähed sellele teisele veelka. ja siis mõtled, no seda ju lihtsalt peab ka kuulama minema ja siis ..
www.rada7.ee
Staarid Jazzkaarel: Earth Wind & Fire
Neljapäevane Linnahalli kontsert läks küll täie ette — laval käisid ühed menukamad ameerika jatsumeistrid, kes siinmail üles astunud.
23.04.2004, Delfi
Maailmamuusika suur must vanaisa
Filmilikult kirju eluga (vt infokasti eluloo parimate paladega) maailmamuusik Manu Dibango on oma 71-aastase vanuse juures hämmastavalt vitaalne. Dibango suurim hitt – raadiojaamades ribadeks mängitud ja kümneid kordi kaverdatud “Soul Makossa” – …
22.04.2004, Mele Pesti, Eesti Ekspress
Jazzkaare eksootiline reede
Viieteistkümnes Jazzkaar on jõudnud suurkontsertideni ja alates reedest on jazzisündmuste süda taas Sakala Keskus. Läbi aastate on siin asunud festivali pealava, vaid järgmine aasta jääb vahele, sest keskust ootab ees renoveerimine.
22.04.2004, Everyday.com
ERSO & Markus Stockhausen Trio
ERSO akadeemiline kohalolek laval tekitas eelneva pinge — nüüd kohe tuleb midagi tõsist. Saal ja selles istuvad lipsustatud inimesed toetasid ootusi. Siis ilmus lavale Stockhausen. Tunne lõi kõikuma.
22.04.2004, Delfi.ee
Estonian Dream Bigbandi teisipäevase kontserdi esimene pool oli katse kokku viia süvamuusikat ja jazzi, et ühendada kaht ühel ajal toimuvat festivali – eesti muusika päevi ning Jazzkaart.
22.04.2004, Mirjam Tally, Eesti Päevaleht
Power trio andis tulise kontserdi
Kaasaegne jazz on tihti projektipõhine. Koosseisud formeeruvad ja lähevad laiali, peaaegu kõik mängivad peaaegu kõigiga ja selle alusel neid ka reklaamitakse: “Härra A on mänginud koos selle ja sellega! Proua B mängu võime kuulda tolle ja tolle plaatidel!”
21.04.2004, Tõnis Leemets, Eesti Päevaleht
Bassi vaimukas hing
See oli vist maailmakuulus basskitarrist Stanley Clark, kes ütles, et kuuekeelse basskitarri mängijad pole reeglina midagi enamat kui läbikukkunud kitarristid.
21.04.2004, Mihkel Raud, Eesti Päevaleht
Markus Stockhausen: ilu on heli alus
Täna kohtub Estonia kontserdisaalis jazzmuusika sümfooniaga, kui kirjeldada seda muusikasündmust lihtlabaselt. Tegelikkuses on ERSO külaliseks Markus Stockhausen Trio ja koos esitatakse jazzmuusikute loodud orkestriloomingut.
21.04.2004, Immo Mihkelson, Postimees
Jazzkaar: Marc Ducret
“Ainus, millest ma huvitun, on kõla. Tahan mähkuda kõlasse. Sellest moodustub kõigelisus. Kogu see mitmekesisus, meeleolude muutumine ja liikumised” — seda on autor ise enese kohta öelnud.
20.04.2004, Delfi
Ainulaadne laul ja algosakeste muusika
Jazzkaare bukletike teab märkida, et Sidsel Endresen on lauljatar, keda on võrreldud näiteks Laurie Andersoni, Meredith Monki, Björgi, Joni Mitchelli ja koguni Tori Amosega.
20.04.2004, Tõnis Leemets, Eesti Päevaleht
Prii kitarrikontsert pungil Väravatornis
Kitarristide Jaak Sooääre ja Kalle Kalima ühis-projekt kandis nime “Kitarrimängud”. Väljakuulutatud Rüütelkonna hoone asemel sai kontserdipaigaks hoopis Väravatorni saal – väike (selle kontserdi jaoks liigagi), sümpaatse akustikaga ruum, mis tuntud põhiliselt Hortus Musicuse “koduväljakuna”, aga sobib hästi ka elektrilise muusika esitamiseks.
20.04.2004, Tõnis Leemets, Eesti Päevaleht
Aeglase heli laulud
Kui Sidsel Endreseni laupäevane kontsert Niguliste kirikus oli jõudnud umbes kahe kolmandiku peale, küsis norralanna kerge ebakindluse varjundiga hääles: «Are you OK?» (Kas teiega on kõik korras?)
19.04.2004, Immo Mihkelson, Postimees
Jazzkaar: Supersilent & Luarvik Luarvik
Tänavukevadise Jazzkaare esimese päeva õhtu kuulus eksperimentaalmuusikale — Rotermanni soolalaos astusid üles Luarvik Luarvik ja norra ansambel Supersilent.
18.04.2004, Delfi
15. Jazzkaar – räpist ERSOni, džässist rääkimata
Anne Erm teeb viimaseid ettevalmistusi täna algavaks 15. «Jazzkaareks», mille raames kõlab 40 kordumatut kontserti. SL Õhtuleht küsis temalt, kes on tänavuse «Jazzkaare»…
17.04.2004, SL Õhtuleht
Jazzkaar jõuab televaatajateni
15. korda toimuva Jazzkaare päevik heidab kiirvaate kontserdirohkesse programmi.
17.04.2004, Andri Maimets, Postimees
Talv, Jazzkaar, suvi, sügis
Jazzkaar teeb taas sammu rütmimuusika festivaliks muutumise poole. Nagu Pori Jazz. Esimene näide: Earth Wind & Fire hitte mängiv Al McKay Allstars.
17.04.2004, Valner Valme, Arter
Täna õhtul kell viis avab Hedvig Hansoni ja Andre Maakeri kontsert Niguliste kirikus Eesti muusika-aasta ühe tippsündmuse, rahvusvahelise festivali Jazzkaar.
17.04.2004, Postimees
Mäng supervaikuse ja elektriga
Supersilent, mis esineb tänavuse Jazzkaare avapäeval Rotermanni soolalaos, on veider ansambel. Mitte ainult oma kodumaal Norras, vaid kaugemalgi teatakse neid kui iseäralikke improviseerijaid.
17.04.2004, Immo Mihkelson, Postimees
REPLIIK: Jazzkaar tõi kevade
Täna algav Jazzkaar toob Eestisse laiahaardelise muusikute seltskonna, kelle looming traditsioonilise džässi määratluse alla ei pruugigi mahtuda.
17.04.2004, Eesti Päevaleht
Supersilent, Jazzkaare elektrooniline avang(ard)
Norra anonüümsed abstraktsionistid ehk heas mõttes piirideta ja silte eirava improvisatsioonilise eksperimentaalmuusika loojad, kes kogunenud juhunimetuse Supersilent taha, on intervjuudes tunnistanud, et neid ei huvita tegelikult olemine avangardis, intellektuaalitsemine või filosoofilisus.
17.04.2004, Margit Tõnson, Eesti Päevaleht
Jazzkaar esitleb tuleviku häält
Homme põikab muusikafestival “Jazzkaar 2004” pealinnast korraks Pärnusse ning toob uue kunsti muuseumisse duo Ewert Sundja – Virgo Sillamaa.
16.04.2004, Pärnu Postimees
Laupäeval algab Jazzkaar
Sellekevadine Jazzkaar saab alguse laupäeval Niguliste väärikate võlvide all toimuva Hedvig Hansoni-Andre Maakeri kontserdiga, kus muusikud esitlevad heliplaati „Nii õrn on öö”.
15.04.2004, Delfi
Jazzkaar algab vaikusest
Jazzkaar algab 17.aprillil Hedvig Hansoni-Andre Maakeri kontserdi vaiksete-intiimsete helidega Niguliste väärikate võlvide all.
15.04.2004, Everyday.com
Orkestrid ja trompetivirtuoosid
Kuigi “Jazzkaar” toimub 15. korda, on igale festivalile jagunud ikka uut ja üllatavat. Esmakordselt “Jazzkaare” ajaloo jooksul mängib sümfooniaorkester jazzivärvides ja Estonian Dream Big Band esitab eesti noorte heliloojate teoseid ehitades silda nüüdismuusika ja jazzi vahele.
09.04.2004, Anne Erm, Sirp
Kolm nädalat jatsupeoni
Täna on muusikasõpradel viimane päev hankida festivalipass aasta kuumimale jatsuüritusele. Üksikpileteid saab osta ka edaspidi, kuni neid jätkub.
01.04.2004, Mele Pesti, Eesti Ekspress